Heipä
Ajoittain tulee kyselyitä että mitäs nämä eri digitalisten promopalveluidemme linkki-asiat nyt olivatkaan.
Tässä vähän kootusti tietoutta.
On olemassa kaksi eri linkkiä eri tarkoituksiin. Nyt siis tarkkana.
ENNAKKOKUUNTELU- tai ENNAKKOPROMO- linkki on tarkoitettu lehdistölle, muulle medialle ja kirkuiville ja ehkä kenties valituille super-fanijoukoillesi julkaisun mielenkiintoa herättämään. Sen voi kuunnella ennakkoon, mutta lopettaa toiminnan kun itse julkaisu tulee pihalle.
Tämä kuuluu maksullisen sinkkujulkaisun ja pitkien julkaisuiden hintaan.
MAINOSLINKKI on ennen julkaisuajankohtaa luotava ja alaspäin laskeva kello, joka on tarkoitettu suurelle ja vielä kenties tuntemattomalle yleisölle mikä luo julkaisullesi odotusarvoa. Sitä ei voi kuunnella ennakkoon.
MAINOSLINKKI muuttuu vasta julkaisupäivä eri striimipalveluihin osoittavaksi KUUNTELUlinkeiksi.
Tämä on tilattavissa olevaa hommaa, ja luon linkin lähettämistäsi materiaaleista julkaisuprosessin JÄLKEEN, kunhan materiaalit ovat myös julkaisualustalla kunnossa.
Edellisten lisäksi tilattavissa on myös Facebook-kampanjointi, jolloin julkaisuasi tuetaan Facebookin business -markkinointityökaluilla julkaisualustamme kautta, jolloin kampanja kohdentuu viiteryhmiisi. Kavereille, faneille ja äidille, tietty.
Keskimäärin rahaa kannattaa budjetoida noin 200€ koko hommaan, josta 120€ on markkinointia, ja 80€ työtä. Kampanjan CPR on noin 0,02€-0,03€ / klikkaus ja result rate keskimäärin 12-15%.
Edellisellä logiikalla saa näyttöjä -vähän kohderyhmästä riippuen- 60K eri alustoilla jolloin linkkiä klikataan noin 8K kertaa.
Sellaiset. Melko helppoa, eikö totta?